Relacje

 

Relacja z konferencji pt. „Łańcuchy Dostaw Skoncentrowane Na Klientach”, 27 listopada 2018 r., Poznań.

 

 

Szybkość i wielokanałowość dotarcia (omnichannel) towaru do klienta coraz mocniej wpływa na jego decyzje zakupowe. Zapewnienie tej wielokanałowości i szybkości dostaw, to wielkie wyzwanie dla operatorów logistycznych. Integracja kanałów sprzedaży i nowe wymagania odnośnie logistyki stanowią wyzwania dla branży handlu oraz zarządzania łańcuchem dostaw.

Taki był wiodący temat głównego bloku prelekcji, wygłoszonych podczas trzeciej już w 2018 r. edycji konferencji Logistics Manager Meeting (LMM), która tym razem odbyła się w Poznaniu. Na ten sam temat przeprowadził panel dyskusyjny jeden z gości specjalnych imprezy – dr Wojciech Piotrowicz, pracujący na Uniwersytecie w Oxfordzie i w helsińskiej Hanken School of Economics, uznawanej za najlepszą uczelnię biznesową w Europie.

W konferencji uczestniczyło ok. 160 managerów łańcuchów dostaw z firm produkcyjnych, logistycznych i dystrybucyjnych.

Odmienne spojrzenie z Hongkongu

Jak zawsze na konferencjach LMM nie zabrakło zagranicznego eksperta z dziedziny logistyki, który zaprezentował uczestnikom imprezy odmienne spojrzenie, z odległej perspektywy na zdawałoby się te same problemy, którymi polscy managerowie łańcuchów dostaw zajmują się codziennie. Taką możliwość dał słuchaczom kolejny gość specjalny LMM –  Terry Chan, doradca rządu Hongkongu ds. logistyki, prezes eC-Post Worldwide Co Ltd – GM 3PL Lazada (Alibaba), przedsiębiorca z branży łańcuchów dostaw dla e-commerce, przewodniczący Hong Kong eCommerce Supply Chain Association – HKeCSC. W swoim wystąpieniu Terry Chan wyjaśnił, jak zaspokoić oczekiwania klienta końcowego w celu zapewnienia jakości i terminowości dostaw. Przybliżył trendy nowej ery handlu detalicznego. Odpowiedział na kluczowe pytania m.in. w jaki sposób stworzyć formułę efektywnego kosztowo i wydajnego ekosystemu łańcucha dostaw w „nowej erze handlu detalicznego” oraz jak ustalić ramy transformacji cyfrowej z wykorzystaniem technologii Blockchain w celu poprawy efektywności łańcucha dostaw.

Polska logistyka na fali wzrostu

Adam Chazanow z Graphene Partners omówił ostatnie fuzje i przejęcia na rynku logistycznym, przybliżając najnowsze strategie przemian własnościowych. Natomiast Waldemar Osmólski z Instytutu Logistyki i Magazynowania udowodnił, że logistyka w Polsce znajduje się na fali wzrostowej, ale czeka ją wiele wyzwań.

„Możliwości usprawnienia procesu zakupów wybranych kategorii towarów i usług niehandlowych (non-trade)”, zaprezentował Łukasz Kozicki z firmy NextBuy. Kolejny panel dyskusyjny dotyczył systemów ERP w logistyce jutra. Dyskusja prowadzona przez Przemysława Ozgę, redaktora naczelnego czasopisma „Production Manager”, dotyczyła zarządzanie zasobami w dobie IoT i przemysłu 4.0.

Nie zabrakło prelekcji partnerów konferencji. Patryk Grzelak z firmy interLAN mówił o informatycznych narzędziach, które wspierają efektywną współpracę logistyka z odbiorcą i przewoźnikiem. Robert Chajdaś z IBCS Poland i Jacek Liber z Honeywell przedstawili studium przypadku z wdrożenia przez IBCS Poland systemu głosowego w magazynie firmy Śnieżka. Natomiast Paweł Sadowski i Dawid Grochowy z Betacom, udowodnili, że zarządzanie łańcuchem dostaw jest wspólnym „dzieckiem” biznesu i logistyki. Wśród partnerów konferencji była również firma Infracht.

Jak zawsze – na zakończenie – wśród uczestników rozlosowano nagrody dla najbardziej wytrwałych. Wielu uczestników wyszło więc ze spotkania nie tylko bogatszych w wiedzę, ale również z upominki.

« 1 z 2 »

 


Relacja z konferencji pt. „Nielinearne Łańcuchy Dostaw”, 26 września 2018 r., Katowice.

 

26 września w Katowicach odbyła się konferencja Logistics Manager Meeting pt. „Nielinearne Łańcuchy Dostaw”. Podczas spotkania uczestnicy poznali najświeższą wiedzę ze świata logistyki. Wszystko za sprawą wybitnych gości specjalnych konferencji.

Jako pierwszy na scenie pojawił się Takahira Satoru, który przedstawił sprawdzone rozwiązania pozwalające utrzymać wysoką rentowność przedsiębiorstwa również w okresach kryzysu, dzięki nowatorskiej koncepcji zarządzania GMP. Kolejny prelegent Ganesh Natarajan poruszył kwestię wpływu cyfrowej transformacji na logistykę, sprzedaż i dystrybucję oraz że przyszłość łańcuchów dostaw zależeć będzie od sztucznej inteligencji. Również o nowym cyfrowym świecie logistyki w swym wystąpieniu mówiła Uma Ganesh, poruszając też kwestie zarządzania łańcuchami dostaw za pomocą danych i wiedzy.

Gospodarczy chaos

Uczestnicy konferencji mogli dowiedzieć się w jaki sposób budować usługi logistyczne w gospodarczym środowisku chaosu w czasach kiedy planowanie jest zamienione na prognozowanie. Krzysztof Sarnecki z Quest Change Managers w swoim wystąpieniu przekonywał, że niepewność staje się wartością decydującą o rozwoju i że zwinność, nie-hierarchiczność i autonomia zespołów to fundament konkurencyjności.

Jak zarządzać zmiennością cen surowców oraz walut opowiedział Mateusz Borwiecki z OptiBuy, wyjaśniając zależności między strategicznymi decyzjami dotyczącymi lokowania zakupów na rynkach światowych a potencjalnymi zagrożeniami na poziomie operacji logistycznych.

Zmiany w prawie

Podczas konferencji nie zabrakło również tematyki związanej z nowymi regulacjami prawnymi. O najważniejszych dla firm z branży logistycznej opowiedział Łukasz Chwalczuk z kancelarii prawnej Iuridica, poruszając kwestie nowych przepisów dotyczących mocowania ładunków, deklaracji wagowych oraz procedury reklamacji szkód. O burzliwych zmianach wokół wyłączenia transportu z Dyrektywy o pracownikach delegowanych, sytuacji legislacyjnej oraz o pogłębiającym się podziale Europy na Zachodnią i Wschodnią opowiedziała europosłanka Elżbieta Łukacjiewska, członek Komisji Transportu i Turystyk. Z kolei o zmianach w przepisach o przewozie towarów niebezpiecznych w 2019 roku mówiła Maria Nicopulos prezes Stowarzyszenia Doradców ds. Transportu Towarów Niebezpiecznych.

Podczas konferencji nie zabrakło panelu dyskusyjnego. Paneliści dyskutowali o wpływie uchwalenia pakietu mobilności i dyrektywy o pracownikach delegowanych na Polską i europejską logistykę. W dyskusji wzięli udział: Grzegorz Szenejko, właściciel, Go Logis, Sebastian Plesiński, Sales & Marketing Director, DSV Road oraz Andrzej Bułka, dyrektor zarządzający, Fracht FWO Polska.

Konferencja nie mogłaby się odbyć bez partnerów, którymi były firmy: Astrata, Bank Serwis, Betacom, InterLAN, Oltis Polska.

 

 

« 2 z 2 »

Relacja z konferencji pt. „Zdrowy Gen Łańcucha Dostaw”, 11 kwietnia 2018 r.,  Warszawa.

 

 

11 kwietnia w Warszawie po raz pierwszy odbyła się konferencja Logistics Manager Meeting pt. „Zdrowy Gen Łańcucha Dostaw”. W spotkaniu wzięło udział blisko 300 menedżerów logistyki, łańcucha dostaw, magazynowania i transportu.

Najświeższą wiedzę ze świata logistyki przybliżył gość specjalny konferencji – Evan Armstrong, założyciel i prezes amerykańskiej firmy doradczej i badającej światowy rynek logistyczny – Armstrong & Associates, Inc., cytowanej przez najważniejsze na świecie media logistyczne. Po raz pierwszy na świecie zaprezentował on wyniki prestiżowego rankingu „Top 50 3PL Global” – największe firmy logistyczne świata w 2017 r. Dane zbierane były aż w 190 krajach świata. W swoim wystąpieniu Evan Armstrong opisał także stan światowego rynku usług logistycznych: trendy globalne i regionalne, fuzje i przejęcia, zróżnicowanie firm 3PL na świecie oraz liderów i ich strategie.

W kolejnych prelekcjach mowa była o budowaniu kultury doskonalenia jakości w zarządzaniu łańcuchami dostaw. Zaprezentowano także wykorzystanie Vendor Managed Inventory (VMI), czyli idei zarządzania zapasem przez dostawcę, do zarządzania zakupami.

Niezwykle interesująco potoczył się panel dyskusyjny pt. „Zarządzanie łańcuchami dostaw w dobie permanentnego niedoboru zasobów” moderowany przez Tomasza Sączka z firmy doradczej PwC. Podczas inspirującej dla uczestników konferencji dyskusj, mowa była o zarządzaniu łańcuchami dostaw w dobie permanentnego niedoboru zasobów, a panelistami byli: Grzegorz Woelke, prezes VIVE Transport, Grzegorz Lichocik, prezes spółki Dachser, Jarosław Bartczak, dyrektor generalny XPO i Matreusz Borowiecki, prezes OptiBuy.

Konferencja nie mogłaby się odbyć bez partnerów, którymi były firmy: Oltis Polska, TimoCom, Transwide, InterLAN, Betacom, Wtransnet, Bank Serwis, Quest Change Managers.